Subformulier naar Subformulier

Bespreek het databaseprogramma
janm7462
Berichten: 1
Lid geworden op: vr mar 01, 2013 6:08 pm

Subformulier naar Subformulier

Bericht door janm7462 »

Hallo,

Mijn eerste vraag op dit forum. Ik ben al een beetje aan het hobbyen geslagen met Base.
Tot nu bevalt me het nog wel. Ik heb het volgende probleem/uitdaging.

Ik heb een formulier met daarin 2 subformulieren. Het formulier is gebaseerd op een standaard formulier in Base ('Bestellingen' en 'Bestelingdetails').
Ik heb een tabel met producten. Nu wil ik via een keuzelijst een product kiezen en deze invoegen in bestellingdetails. Dit lukt, alleen nu heb ik het volgende probleem. Hoe kan ik meerdere velden kopieren van de tabel 'producten' naar de tabel 'bestellingdetails' nu wordt alleen een productID overgenomen?

En ik heb nog een vraag kun je ook terug van een subformulier naar een hoofdformulier?

Alvast bedankt.

MvG
Jan Martijn
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Subformulier naar Subformulier

Bericht door RPG »

Hallo
janm7462 schreef:En ik heb nog een vraag kun je ook terug van een subformulier naar een hoofdformulier?
Je kunt voorzover ik weet alleen van een hoofdformulier naar een subformulier.

Als je enige kennis over de mogelijk van OOo-base wil krijgen lees dan bijdragen van Eremmel. Bijgaand vindt je een zoekactie op listbox
http://forum.openoffice.org/nl/forum/se ... mit=Zoeken

Mijn idee is probeer in te vullen datgene wat je aan gegevens moet invullen. Doe in een volgende stap de berekeningen met behulp van queries. Dat zou in het zelfde formulier als een subform kunnen maar ook in een ander formulier.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie