Ticker informatie importeren

Bespreek het rekenblad
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Ticker informatie importeren

Bericht door verwa »

Kan ik in Calc net zoals in Google spreadsheets Ticker informatie opvragen?
Als ik bij Google sheets bv in de cel B1 bv TSLA intype en ik gebruik in cel B2 deze formule =GOOGLEFINANCE(B1,"name")
Dan krijg ik de naam van de het bedrijf te zien in B2, in dit geval is dat Tesla.
Kan zoiets ook in Calc? Kan ik met Calc ook live stock informatie importeren?
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Ticker informatie importeren

Bericht door RPG »

verwa schreef:zoals in Google spreadsheets Ticker informatie opvragen?
Werkt dat ook goed voor de gewenste site?
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Ticker informatie importeren

Bericht door RPG »

Ik heb ook even gekeken wat de functie inhoudt. Ik denk dat het sterk verbonden is met het gehele Google systeem en dat er niet iets is wat er op lijkt. Het kan zijn dat iemand persoonlijk iets gemaakt heeft maar dat weet ik ook niet.

Op het Engelse forum wordt vaak gevraagd naar het bereikbaar maken zulk soort financiële informatie. Meestal schermen de sites dat goed af. Die sites hebben een verdienmodel. Van veel populaire sites is het verdien model belangrijker dan de informatie.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Ticker informatie importeren

Bericht door verwa »

In spreadsheets van Google werkt dat prima, maar er zijn dan weer andere dingen die niet lukken. Daarom dat ik met Calc eens wou proberen of ik langs hier de problemen kon oplossen.
Maar daarvoor moet ik eerst weten of je met Calc ook live stock informatie kan binnenhalen.
Maar zoals je zegt het is een Google programma met Google informatie, die verbintenis zal wel de oorzaak zijn dat het enkel met sheets kan.
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Ticker informatie importeren

Bericht door RPG »

Ik ben niet zo bekend met:
  • Google spreadsheets
  • Web informatie in spreadsheet
Ik heb weleens een korte tijd gekeken naar Google spreadsheet. Ik was toch wel onder de indruk wat je daarmee kunt doen. Ik heb dat niet allemaal meer echt paraat maar ik kreeg de indruk dat de basis van deze spreadsheet eenvoudig is maar dat met aanvullingen echt wel mooie zaken te doen zijn. Het zelfde anders gezegd ik kan mij niet voorstellen dat ApacheOffice meer kan dan Google spreadsheet.

Web informatie
ApacheOffice is wel instaat op webinformatie op te halen. LibreOffice heeft dit nog wat uitgebreid. Het probleem is vaak dat sites er niet altijd aan mee willen werken. Wat ik in de vorige bijdrage aangaf is dat je hun verdien model verstoort.

Queries in Google Spreadsheets
Ik meen mij te herinneren dat er in Google spreadsheet een mooie functie bestaat die "Query" heet.
https://support.google.com/docs/answer/3093343?hl=nl
Ik neem aan dat er wel meer aanvullingen zijn die maken dat Google spreadsheet wel krachtig is.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Ticker informatie importeren

Bericht door verwa »

Ik heb dit gevonden, gedownload en geïnstalleerd : SMF Extension for LibreOffice. Dit zou een oplossing kunnen zijn. (hoop ik).
https://extensions.libreoffice.org/en/e ... -extension

Bedankt voor de uitleg, nu kan ik weer wat verder spitten.
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Ticker informatie importeren

Bericht door RPG »

Al heel lang bestaat de mogelijkheid om Calc te verbinden aan een webadres
menu--> Invoegen --> Koppeling naar externe gegevens
Hiermee kan ik ook Google finance gegevens ophalen. Het was nog niet geweldig.

LibreOffice heeeft ook enkele functie's toegevoegd
webservice
Filterxml

Ik ben niet echt bekend met deze drie mogelijkheden. Webservice en de "koppeling naar externegegevens" kunnen echt gegevens ophalen van het internet. De bijbehorende kennis is echt verbonden met hoe gegevens opgehaald kunnen worden van sites.

Lupp geeft een voorbeeld aan het eind in deze draad:
https://ask.libreoffice.org/t/stock-market-data/60351
Misschien moet je de draad ook uitbreiden daar het betreffende gedeelte niet altijd zichtbaar is.

Zoek maar met "stock information libreoffice" bij google
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie