Leeglooplijst in dropdownmenu

Bespreek het rekenblad

Leeglooplijst in dropdownmenu

Berichtdoor Alucard » do nov 05, 2009 11:15 am

Hallo allemaal,

Ik ben voor het werk bezig met een rooster maken. Nu is er al een hoop gelukt zoals een dropdown menu maar wat ik nu graag zou willen is het volgende.

Per dag kan men kiezen uit 7 verschillende diensten. Nu wil ik eigenlijk dat als iemand een dienst gekozen heeft deze dienst voor de rest niet meer te kiezen valt. Ik heb wel eens gehoord dat men dit een "leeglooplijst" noemt.
Is dit ook mogelijk?

2e vraag: Ook wil ik graag dat men over het hele kwartaal maar 5 keer één en dezelfde dienst kan kiezen.

Voorbeeld van het rooster zoals het nu is heb ik bijgevoegd.

3e vraag is, kan ik het rooster ook zo beveiligen dat iedere werknemer het digitaal kan invoeren maar dan, dmv een wachtwoord, alleen zijn eigen dagen kan invullen en niet kan werken in de dagen van een ander? Er moet dan uiteraard wel een admin wachtwoord op komen die uiteindelijk alles kan veranderen mocht dit nodig zijn.

Het zijn nogal wat vragen maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Vriendelijke groet

Alucard
Bijlagen
Rooster layout.xls
Rooster dus tot zo ver
(46.5 KiB) 9 keer
OpenOffice 3.1 op windows XP home
Alucard

Re: Leeglooplijst in dropdownmenu

Berichtdoor RPG » do nov 05, 2009 12:35 pm

Hallo

Ik zou eerst eens leren een bestand in het goede formaat aan te bieden en niet met een xls extensie. Ook voor je zelf is dat beter.
Ik neen aan dat je weet dat je op een OpenOffice forum bent en niet op een Microsoft forum.

Een calc oplossing lijkt mij niet de eerste keuze met zoveel wensen.

Denk aan een database. Het kan voldoende zijn de ingebouwde database te gebruiken maar niet in embedded vorm. Je kunt wel de test opzetten in een database in embedded vorm.

Overigens heb ik geen idee hoe je al die vragen zo gemakkelijk.kunt oplossen.

Romke
OOo 3.1.X on openSuse 10
RPG

Berichtdoor Alucard » do nov 05, 2009 12:46 pm

Hallo Romke,

Ik heb ook nooit gezegt dat het allemaal makkelijk op te lossen is. Ik weet dat ik met Open Office werk maar dit is de manier waarop ik ze weg schrijf omdat ze excel gebruiken op het werk en ik het thuis maak. Dat is waarschijnlijk de reden! En mischien doe ik ook wel iets verkeerd tijdens het opslaan maar dat is dan ook weer puur onwetendheid!

Wat jij zegt met database en embedded gaat mij iets te ver boven mijn pet, da's voor mij allemaal nieuw. Ik moet ook zeggen dat ik alles nog aan het leren ben en dat dit is tot hoe ver ik gekomen ben. Ik vind het een uitdaging om te kijken of het me zei het met hulp) gaat/kan lukken.

Daarom ook de vraag of dit alles wat ik voor ogen heb mogelijk is want dat weet ik dus niet.

Al doende leert men zeg maar.

Groeten Alucard
OpenOffice 3.1 op windows XP home
Alucard

Berichtdoor RPG » do nov 05, 2009 1:21 pm

Hallo

Ik neem aan dat je Engels kunt lezen. Lees op de Engels forums berichten van Villeroy. Hij verklaart daar regelmatig goede zaken. Het is denk ik heel nuttig om van hem veel te lezen. Het bespaart je veel zoek werk. Op basis van zijn informatie denk ik ook dat je beter een database kunt gebruiken.

Ik weet niet in hoeverre je zoiets in moeilijks kunt doen voor zowel excel als OOo-calc. De reden waarom ik dat denk is: Van beide moet je dan soms krachtige tools buiten werking stellen om ze niet bij beide zijn.

Romke
OOo 3.1.X on openSuse 10
RPG

Keer terug naar Calc