[OPGELOST] Opslaan als html

Bespreek de tekstverwerker
LadyLouiza
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 8:04 pm

[OPGELOST] Opslaan als html

Bericht door LadyLouiza »

Hoi,

Ik schrijf steeds al mijn html/CSS-codes zelf. Ik gebruik daarvoor Wordpad. Maar vervolgens sla ik mijn documenten via OpenOffice op als html-document om deze zo te uploaden op mijn server.
Maar als ik mijn document opsla als html-document, gaat OpenOffice zelf allerlei code toevoegen. Als ik vervolgens mijn html-document opnieuw open met Wordpad, staat er allerlei code bij. Als ik het html-document open in mijn browser, verschijnt er enkel code en verschijnt er dus geen webpagina. Als ik het html-document open met OpenOffice, staat die code er echter niet bij.

Voorbeeld van wat OpenOffice toevoegt:

Code: Selecteer alles

<HEAD>
	<META HTTP-EQUIV="CONTENT-TYPE" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
	<TITLE></TITLE>
	<META NAME="GENERATOR" CONTENT="OpenOffice.org 3.1  (Win32)">
	<META NAME="CREATED" CONTENT="0;0">
	<META NAME="CHANGED" CONTENT="0;0">
	<STYLE TYPE="text/css">
	<!--
		@page { size: 21.59cm 27.94cm; margin-right: 3.18cm; margin-top: 2.54cm; margin-bottom: 2.54cm }
		P { margin-bottom: 0.21cm }
		A:link { so-language: zxx }
	-->
	</STYLE>
</HEAD>
Ik vroeg me af hoe het komt dat OpenOffice mijn document op deze manier opslaat. Op welke manier kan ik mijn code opslaan zodat deze ongewijzigd blijft én ik deze toch als html-document kan gebruiken?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk :)

Groetjes,
Loes
Laatst gewijzigd door LadyLouiza op zo jan 23, 2011 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Opslaan als html

Bericht door floris v »

Helemaal duidelijk. Het antwoord is helaas dat OOo Writer niet zo geschikt is als HTML-editor, zoals je net hebt gemerkt. En dat Writer zelf allerlei vaak ongewenste codes toevoegt en gaat rommelen met zelf ingevoegde goede code is daar maar één reden voor. Niet gebruiken dus. Voor het uploaden van HTML-pagina's zijn prima gratis ftp-programma's, zoals filezilla.

Als het probleem opgelost of de vraag beantwoord is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel. Markeer ook het groene vinkje.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
LadyLouiza
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 8:04 pm

Re: Opslaan als html

Bericht door LadyLouiza »

Dankjewel voor de reactie.
Ik gebruik inderdaad al Filezilla om mijn documenten te uploaden.

Wat is dan wél aan te raden als teksteditor? In Wordpad kan ik niet opslaan als html-document, in Windows 7 lukt het me niet om bestandsextensies aan te passen in mijn WindowsVerkenner. Andere programma's heb ik momenteel niet op mijn computer staan.
OpenOffice 3.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Opslaan als html

Bericht door floris v »

Kladblok ofwel Notepad. Dat knoeit gegarandeerd niet met je code. Verder is er Kompozer. Dat wordt veel aanbevolen door gebruikers van OOo.
Waarom kun je extensies niet aanpassen in Windows 7?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
LadyLouiza
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 8:04 pm

Re: Opslaan als html

Bericht door LadyLouiza »

Okee, bedankt!

Dat is misschien eerder een Windows 7-probleem en hoort misschien niet hier thuis. In mijn Windows Verkenner verschijnen alle bestanden zonder bestandsextensie, dus enkel de naam van het bestand zonder de bijhorende extensie. Tot nu toe heb ik nog niet gevonden hoe ik de extensie kan laten verschijnen, noch hoe ik op een andere manier de extensie kan veranderen. Maar mits een beetje zoeken vind ik dit zeker wel ergens terug bij Windows-support.
OpenOffice 3.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [OPGELOST] Opslaan als html

Bericht door floris v »

Dat zal hetzelfde zijn als bij Vista: Extra - Mapopties - tab Weergave, Extensies van bekende bestandstypen verbergen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
LadyLouiza
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 8:04 pm

Re: [OPGELOST] Opslaan als html

Bericht door LadyLouiza »

Klopt, dankjewel! Bij mijn vorige computer was het standaard zo ingesteld, dus heb ik me nooit vragen gesteld erbij. Easy it is..
OpenOffice 3.1 op Windows 7
Plaats reactie