download openoffice

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
ake
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 22, 2010 6:01 am

download openoffice

Bericht door ake »

Hoi Openofficers
Ik maak al enkel jaren gebruik van open office 3.3
Nu kreeg ik al geruime tijd een melding dat er een nieuwe update was.
Op mijn scherm heb ik een link voor het openen van openoffice maar ook een mapje waar waarvan ik niet weet
wat ik ermee moet doen. Nu ik de update heb gedownload heb ik 2 mapjes op mijn scherm ( een met openoffice 3.2
en een met openoffice 3.4) waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen.
De link op mijn scherm is niet verandert en vlgs mijn gebruik ik nog gewoon 3.3
Wat moet ik nu doen om met de nieuwe versie te kunnen gaan werken? Misschien een domme vraag voor een kenner
maar misschien kan iemand mij dit duidelijk maken.
Met vriendelijk groet Ake
Laatst gewijzigd door RPG op wo jun 27, 2012 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb de titel iets aangepast.
vista - open office 3.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: download openoffice

Bericht door RPG »

Hallo

Probeer eerst te weten te komen welke versie je gebruikt?

menu --> Help --> Info (Dit is de onderste mogelijkheid)

Het mapje
Ik ben geen Windows gebruiker maar ik geloof dat in dat mapje alle uitgepakte bestanden staan.

Installeren
Als je OpenOffice download wordt er een enkel groot bestand ge plaats in de download map. Als dit grote bestand wordt opgestart dan wordt het uitgepakt in een map. Deze map wordt mogelijk geplaatst op de het bureaublad. Meestal gebeurt dit automatisch en soms wordt het grote bestand gewist. Dit is afhankelijk van de instellingen en keuzes.
Daarna moet in die map een bestand setup geactiveerd worden voor het feitelijke instaleren van OpenOffice.

Wissen
De map waar de versie van OpenOffice instaat die verouderd is kan gewist worden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: download openoffice

Bericht door floris v »

* Je kunt Help - Over OOo gebruiken om erachter te komen welke versie van OOo je hebt.
* Normaal is het zo dat als je het installatieprogramma start, dat eerst de installatiebestanden uitpakt en dan doorgaat met de installatie. Het kan zijn dat je geen pictogram van OOo 3.4 op het bureaublad hebt laten zetten, kijk dan eens onder de Startknop - Alle programma's en start OOo van daaraf.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie