Java runtime environment

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Brieltje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 4:52 pm

Java runtime environment

Bericht door Brieltje »

Sinds kort heb ik OpenOffice.org 3.3.0 op mijn pc geïnstalleerd. Ben dus een echte beginner.
Ik ondervind problemen met Java. Als ik bv via bestand - assistenten naar agenda ga en dit aanklik krijg ik de volgende mededeling: Defecte JRE OpenOffice vereist een Java runtime environmemnt (JRE) enz.
Kijk ik bij Extra - opties - Java dan staat "Gebruik een Java runtime environment" aangevinkt, maar er zijn geen environments geïnstalleerd. Ik kan dus niets aanvinken.
Ik trof een opmerking aan op het forum waarbij 'Gebruik een Java ...' uitgevinkt moest worden, OO afgelsoten en weer opgestart en dan 'Gebruik java ...' weer aanvinken, maar dat lost het probleem niet op.
Java (32 bits) is aanwezig op mijn pc en als ik via de site van Java laat controleren of Java geinstalleerd is krijg ik de melding dat dit zo is.
Ik gebruik Windows 7.
Wie heeft de oplossing?
OpenOffice 3.3.0
Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Java runtime environment

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar mogelijk moet je de sneldstarter uitschakelen met behulp van het volgende:

Menu --> Extra --> Opties

Dan in de popup
OpenOffice.org uitbreiden door op een symbool te klikken.
dan in de het deel Gehugen / Memory
Links onderin staat een mogelijk heid tot het in / uitscahekelen van de snelstarter.


Het is mogelijk dat er in het menu opstarten ook nog iets staat. Maar ik ben geen windows gebruiker en kan daar niets over vertellen.

Java
Je moet aan vinken dat er een java runtime gebruik moet worden. Als deze mogelijkheid bestaat moet je enige tijd wachten tot 60 seconden. Het duurt soms enige tijd voor de mogelijke java runtimes worden aan gegeven. Als de runtime niet automatisch verschijnt moet het mogelijk toegevoegd worden. Ik zoek het dan meestal eerst op in de verkenner en volg dat de zelfde route in de opzoekmogelijkheid.

Je moet aangeven welk runtime gebruikt moet worden. Dat betekent er moet een stipje gezet worden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Java runtime environment

Bericht door floris v »

Houd er rekening mee dat OOo Java 1.7 nog niet ondersteunt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Brieltje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 4:52 pm

Re: Java runtime environment

Bericht door Brieltje »

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat de opmerking van Joris V de oplossing is. Ik heb namelijk Java 7 op mijn pc. Zal deze dus moeten vervangen door een oudere versie?
OpenOffice 3.3.0
Windows 7
Brieltje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 4:52 pm

Re: Java runtime environment

Bericht door Brieltje »

Sorry, moet natuurlijk Floris V zijn i.p.v. Joris V
OpenOffice 3.3.0
Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Java runtime environment

Bericht door floris v »

Met een beetje geluk kun je een oudere versie ernaast hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Java runtime environment

Bericht door eremmel »

Je kunt meerdere JREs (Java Runtime Environment) naast elkaar hebben staan. Met OOo kun je de 'juiste' kiezen. Merk op dat je voor OOo (32bit versie) ook een 32 bit JRE nodig hebt.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Java runtime environment

Bericht door RPG »

Hallo

Dit is een downlood link voor java
http://java.com/en/download/manual_v6.jsp

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie